Walking Words

Sabda Rasulullah s.a.w: " Sesungguhnya Allah S.W.T. tidak memandang pada rupa paras dan hartamu, melainkan yang dipandang-Nya ialah hati dan amal perbuatanmu." (Hadis riwayat Muslim dan Ibnu Majah).

home | tuto | producer | yt

20 May 2014

Nilai Cintamu

ini bukan aku nak cerita pasal hukum ke apa .
cumanya ,

ini tentang cinta .

"Mak!!! saaaaayyyannnggg mak ! "
"Ayah!!! lllooovvveee you ayah ! "

"nah adik ada belikan hadiah yang paaaaaling besar untuk ayah dan mak !!"
"abang tak ada apa nak beli , setakat BMW ni je yang abang mampu beli untuk mak ngan ayah . "

ini ke sayang yang kau khabarkan dari hati ?
ini ke sayang yang kau ucapkan dari hati ?

jika ya .
persoalannya .
betulkah ia dari hati ?

ataupun sekadar lafaz yang 
mudah untuk diucapkan .

katanya kau sayang dia 
katanya kau cinta dia .
katanya kau takkan tinggalkan dia .

kau tipu .



aku nak tanyalah ,
berapa orang yang sanggup jaga mak bapak diorang
bila mak bapak diorang jatuh sakit ????

berapa ramai ?!!!
cakaplah !! berapa ramai ?!!

dan masa tu ,
diorang dah tak dapat nak bergerak sendiri 
diorang kencing merata 
diorang berak merata 
busuk diorang

berapa orang yang sanggup hadap ??!!!

jangan sembang kencanglah ,
kata kau sayang mak ayah kau

kalau mak ayah kau
mintak tolong sikit 
dah merungut tak tentu pasal !!

kalau mak ayah kau
suruh itu ini
kau melawan !!

jangan lupa ea , diorang pernah tau basuh berak kencing 
kita masa kita kecik dulu!!!



macam tulah jugak
kalau kau kata

"aku sayang Nabi "
"aku sayang Allah "
"aku sayang Islam "

Eh , bla la !
setakat cakap . dapat apa ??!!

apa je yang kau dah buat 
untuk buktikan yang kau
sayang Allah ?!! sayang Nabi ??!! sayang islam ??!!

kalau semayang pun
tunggang langgang !! 

nak belagak macam kau tu baik sangat !! 
"aku dah cukup baik dah"

hati tu 
hati tu !!!

aku cakap ni 
bukan bermakna aku perfect mana pun .
aku pun buat salah jugak .

cuma , fikir . fikir baik-2 .



"pilih antara dua . sama ada dia diam atau dia mengaku yang dia cinta . tapi bila kau jatuh sakit , kau dah x sesempurna dulu , kau dah hilang segalanya , dan yang mengaku cinta , hilang entah kemana . tapi dia yang diam , tekun menjagamu saat kau sulit meneruskan kehidupan dalam kesakitan . itu dia yang datang hadirkan cinta . orang yang diam itu . "



-aku juga manusia-  
Yours faithfully,

yang baik itu dari Allah jua .

No comments:

Post a Comment

Copyright© Ilustrasi Nashrul