Walking Words

Sabda Rasulullah s.a.w: " Sesungguhnya Allah S.W.T. tidak memandang pada rupa paras dan hartamu, melainkan yang dipandang-Nya ialah hati dan amal perbuatanmu." (Hadis riwayat Muslim dan Ibnu Majah).

home | tuto | producer | yt

30 April 2014

Jalan Bahagia Itu Penuh Duri

"macam ni lah , kau nak ikut aku ke tak ? aku nak gerak ni . kau taknak gerak , aku gerak . kenapa ? takut ? goyang ? 

tak ada hidup yang senanglah , kalau kau nak bahagia dekat akhirat nanti ! 
aku nak tanyalah . 
dari Nabi sampai sahabat dan salafus soleh , hidup diorang macam mana ?  



duduk goyang kaki ke ?
bukan kena lempar macam-2 ke .
dengan batunya , dengan panahnya
macam-macam yang diorang hadap aw .

tapi hidup diorang macam mana ?
bahagia . 
bahagia di sisi Allah . tenaaang je .

dah , sekarang ni kau nak ikut aku ke tak ?
tegakkan kebenaran ?

kalau nak . jom .
jom hidup susah .

kalau taknak .
duduk situ diam-2 .
kau tinggallah dalam dunia yang banyak tipu daya ni .

esok , kau jawablah depan Allah macam mana .

gerak dulu ."



"tu kebenaran ada kat bawah tu ."
Yours faithfully,

yang baik itu dari Allah jua .

No comments:

Post a Comment

Copyright© Ilustrasi Nashrul