Walking Words

Sabda Rasulullah s.a.w: " Sesungguhnya Allah S.W.T. tidak memandang pada rupa paras dan hartamu, melainkan yang dipandang-Nya ialah hati dan amal perbuatanmu." (Hadis riwayat Muslim dan Ibnu Majah).

home | tuto | producer | yt

31 January 2013

Aku dan Diriku


Assalammualaikumwarahmatullah.

( untuk suasana,Play je,sedap gak la lagu ni )

Tadaaa!!*gaya semangat*

"Assalammualaikum,,,ai2,,name shaye an,,,acoi..eh2,,,nashelul la,,,hehe"(kecik2 lah kata kan)
"Assalammualaikum,,,ai2,,name shaye an,,,acoi..eh2,,,nashelul la,,,hehe"(kecik2 lah kata kan)

Ha..cuba teka siapakah gerangan baby sederhana comel di atas.
besar an mata dia.
ramai orang kata macam burung hantu.
tapi takpa.
biarlah orang kata apa-apa pun.
ya.itulah aku.

Kenapa tiba - tiba aku cerita pasal aku ni??
bajet hot je kan.
bak kata kawan aku.
aku ni budak hot dog je.
haha.(bawak bekal hot dog pun tak boleh? saving nak kawin.haha)
tapi.korang kena ingat.
ehh...xkan dah lupa kot.
ini blog sape??
BLOG ENCIK NASHRUL!!*suara orang ramai2*
terima kasih kepada kipas-kipas saya ye.
sukatilah kan.
nak citer ape.

aku tahu.
banyak dah.
aku ni ada wat salah dekat.
abah aku.
ibu aku.
adik-beradik aku.
kawan-kawan aku.
kawan aku. (bukan dah cakap ke?)aku hanya mampu ucapkan kemaafan,je.


ha,,ce carik mana satu aku??
ha,,ce carik mana satu aku?? 
kadang-kadang an.
aku rasa aku selalu sangat sakitkan hati semua orang.
yelah.
kadang-kadang perangai aku ni pesky sikit.
yelah.aku sorang je yang huru-hara.
boleh dikatakan tak matang lah.
bak kata orang.
aku ni over.

but,that is me.
if you can't accept me.
it's up to you.

aku huru-hara pun.
bukan sebab aku saja-saja.
nak mencapap a.k.a nak perhatian.
aku cuma tanak.
satu suasana yang senyap tanpa response.
serius.
tak best.kalau senyap je.
boleh jadi ngantuk.
boring.
dan x fun.
macam mana nak datang minat tu.
kalau duduk je.
pastu senyap.
cuba aktif sikit.
barulah nampak semangat nak belajar tu.
semangat tu yang penting.

tapi.
ada masa.
happy,kita boleh happy.
ada masa.
serius,kena serius betul-betul.
yang paling penting sekali.
Allah dengan Nabi Muhammad jangan sekali-sekali kita lupa.
yelah.
sebab kalau kita ingat dua tu.
insya-Allah.
diri kita akan terkawal.

minta maaf kepada.
siapa-siapa.
yang tak senang dengan aku.
cara aku memang macam tu.
kalau aku rasa.
benda tu salah.
aku direct je cakap.
to me.
kalau pasal agama.
no heart feeling lah.
pasal agama memang tak boleh buat main-main.

akhir kata.
itulah aku.
Nashrul.
you can say anything about me as you please,but I am what I am,and that's something you can never be.

aku.
saya.

untuk dia.
jaga diri baik-baik.
belajar.
sungguh-sungguh.
saving duit tu.
jangan makan banyak sangat.
macam dulu.
kita pernah cakap.
apa yang ada dalam hati tu.
kita jagalah ye.
ingat ke?
I will be gone for a long time.
ingat Allah selalu.
tabahkan hati.
tabahkan iman.
banyak2 doa untuk parents.
jom selawat sama-sama?
AllahummasollialasaidinaMuhammad.~ :)
Assalammualaikum. ^_^



Yours faithfully,

yang baik itu dari Allah jua .

No comments:

Post a Comment

Copyright© Ilustrasi Nashrul